Seurakuntalehti Vesper

on Naantalin seurakuntayhtymän lehti, jossa kerrotaan ajankohtaisia asioita Merimaskun, Naantalin ja Rymättylän seurakuntien toiminnasta niin työntekijöiden kuin seurakuntalaistenkin näkökulmasta. Lisäksi lehdestä löytyy myös ajankohtaista tietoa seurakuntayhtymän taloudesta ja hallinnosta.

Vesper-lehti on Naantalin seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien tärkeimpiä tiedotuskanavia sähköisten viestinten lisäksi. Lehti jaetaan jokaiseen kotiin Naantalin, Rymättylän, Merimaskun ja Velkuan alueella lukuunottamatta mainoskieltotalouksia. Sen levikki on noin 8000 kotitaloutta.

Vesper ennen ja nyt

Vesper-lehti ilmestyi ensimmäisen kerran lokakuussa 2004 Naantalin seurakunnan seurakuntalehtenä. Idean isänä toimi Naantalin seurakunnan silloinen kirkkoherra Jyrki Rautiainen.

Tällä hetkellä lehteä julkaistaan yhteistyössä paikallisen ML-Mediat oy:n kanssa. Vesper ilmestyy neljä kertaa vuodessa 8-sivuisena Turun Seutusanomat Länsi välissä. Päätoimittajana toimii yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja ja vastaavana toimittajana viestintäsihteeri. Lehden taitosta vastaa Sacrum-Kotimaa oy.

Vuonna 2024 Vesper ilmestyy:
Vesper 1/ 20.3.
Vesper 2/ 22.5.
Vesper 3/ 9.10.
Vesper 4/ 4.12.

Seurakuntalehti Vesperin 10-vuotisjuhlalehden kansikuva. Kuvassa Vesperin kansikuvia eri vuosilta.