Talous

Naantalin seurakuntayhtymällä ja sen jäsenseurakunnilla on yhteinen talous, mikä tarkoittaa samaa tuloveroprosenttia, yhtenäistä maksupolitiikkaa sekä yhteisiä sääntöjä ja käytäntöjä.

Toiminta- ja taloussuunnitelma

Naantalin seurakuntayhtymässä laaditaan kolmea vuotta koskeva toiminta- ja taloussuunnitelma, jonka ensimmäinen vuosi on talousarviovuosi. Talousarviossa sekä toiminta- ja taloussuunnitelmassa määritellään seurakuntayhtymän ja sen jäsenseurakuntien toiminnalliset ja taloudelliset tavoitteet. Yhteinen kirkkovaltuusto päättää talouden päälinjoista. Seurakuntaneuvostot päättävät niiden varojen käytöstä, jotka seurakunnille osoitetaan seurakuntayhtymän talousarviossa. Vastaavasti seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto päättää niiden varojen käytöstä, jotka seurakuntayhtymän eri toiminnoille osoitetaan seurakuntayhtymän talousarviossa.

Naantalin seurakuntayhtymän talousarvio vuodelle 2024 (pdf)

Naantalin seurakuntayhtymän talousarvio vuodelle 2023 (pdf)

Naantalin seurakuntayhtymän talousarvio vuodelle 2022 (pdf)

Toimintakertomus ja tilinpäätös