Ajankohtaista seurakuntayhtymästä

Täällä voit lukea Naantalin seurakuntayhtymän julkaisemia uutisia. Yhtymämme seurakunnat julkaisevat omaa toimintaansa koskevia uutisia omilla verkkosivuillaan.

Seurakuntien uutisiin pääset seuraavista linkeistä: MerimaskuLinkki avautuu uudessa välilehdessä, NaantaliLinkki avautuu uudessa välilehdessä, RymättyläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Soiniemeen majoitusratkaisuksi vuokrakontit

Soiniemen leirikeskuksen käytöstä poistetun majoitusrakennuksen väistötiloiksi vuokrakontit - kesän rippileirit järjestetään normaalisti

Soiniemen 70-luvulla rakennettu majoitusrakennus, nk. punainen talo, poistettiin käytöstä Naantalin seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksellä, kun helmikuussa valmistuneissa tutkimustuloksissa todettiin rakennuksen olosuhteiden aiheuttavan terveyshaittaa.

Kokouksessaan 5.4. yhteinen kirkkoneuvosto päätti, että rakennuksen korvaa tilapäisratkaisuna leirikeskukseen pystytettävät tilaelementit/vuokrakontit. Väistötilojen rakentaminen tapahtuu loppukeväästä ennen kesän rippileirejä. Soiniemen rippileirit järjestetään siis normaalisti ilmoitetun leiriaikataulun mukaisesti.

Tilaelementit ovat uusia ja valmiiksi kalustettuja. Nukkumapaikkoja niissä on saman verran kuin käytössä poistetussa majoitusrakennuksessa eli yhteensä 20. Luokkatila ja saniteettitilat tulevat samaan väistötilaan.

Leirikeskuksen päärakennus sekä rannassa sijaitsevat saunatilat palvelevat normaalisti.

talousjohtaja Tuija Lankinen
tuija.lankinen@evl.fi