#minunkirkkoni-logo

Tulokset

Seurakuntavaalien äänestysaika on päättynyt. Ääntenlaskenta on valmistunut.

Kiitos äänestäjille, ehdokkaille ja vaalityöhön osallistuneille sekä onnittelut uusille luottamushenkilöille!

Tällä sivulla esitetään Naantalin seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston vaalitulosten yhteenveto
Tarkemmat seurakuntakohtaiset tulokset löytyvät seurakuntien omilta tulossivuilta (ks. linkit alapuolella). Seurakunnat julkaisevat tuloksia myös Facebook-sivuillaan.

Merimaskun seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Naantalin seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Rymättylän seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Suhteellinen vaalitapa - miten tulos lasketaan

Suhteellisessa vaalitavassa ehdokaslistan saama äänimäärä vaikuttaa ehdokkaan sijoittumiseen tuloksissa. Kukin saman ehdokaslistan ehdokas saa henkilökohtaisten äänimääriensä perusteella vertausluvun (ensimmäinen listan koko äänimäärän, toinen puolet siitä, kolmas kolmanneksen, neljäs neljänneksen ja niin edelleen). Eri ehdokaslistoilla olevat ehdokkaat tulevat valituiksi henkilökohtaisten vertauslukujensa osoittamassa järjestyksessä.