Naantalin alueen seurakunnat asuntomessuilla 2022

- Tervetuloa Luostarin puutarhan kätköihin

”Luostarin puutarhassa” on Naantalin alueen evankelisluterilaisten seurakuntien, Merimaskun, Naantalin ja Rymättylän yhteinen messuosasto, jossa voit kokea vanhaa luostariajan tunnelmaa monin aistein sekä huomata, miten menneisyys ja nykyisyys kietoutuvat Naantalissa vahvasti yhteen.

Osastollamme voit rauhoittua hetkeksi, ihastella värikkäitä kasveja, haistella niiden tuoksuja ja kuunnella ääniä ympärilläsi rauhassa keinussa leväten. Tervetuloa levähtämään!

Messuosastomme on avoinna 15.7.-14.8. päivittäin klo 10-18.

Seurakuntien tapahtumia asuntomessujen aikana

KONSERTTEJA
Su 17.7. klo 18 Velkua Soi! Velkuan kirkossa.

To 21.7. klo 19 Antti Heermann & Atmos Duo Naantalin kirkossa. Antti Heermann, viulu, Petri Ahjokoski, kitara, Anu Ahjokoski, basso. Ohjelma 10€.

Su 24.7. klo 19 Valon sävelet Rymättylän kirkossa.
Duo Marianne Maans & Sofia Lindroos. Ohjelma 10€.

To 28.7. klo 19 Urkukonsertti Naantalin kirkossa. Matthias Havinga (Alankomaat), urut. Yhteistyössä Turun Urkujuhlat. Ohjelma 10€.

Su 31.7. klo 18 Urkukonsertti Merimaskun kirkossa. Marko Hakanpää, urut. Ohjelma 10€.

To 4.8. klo 19 Pyhän Henrikin legenda Naantalin kirkossa. Lauluyhtye Schola Sancti Henrici.
Tarina Pyhästä Henrikistä suomalaislähteiden mukaan. Vapaa pääsy ja ilmainen ohjelma.

To 11.8. klo 19 Dialogeja! Naantalin kirkossa. Bravade-yhtye, renesanssinokkahuilut ja Markku Mäkinen, urut. Ohjelma 20€.

Su 14.8. klo 17 Konsertti Piispa Henrikistä ja Lallista Naantalin kirkossa. Mieskuoro Euga ja Munz Gregoriana. Paikalla myös kirjailija Juha Hurme. Tekstinä keskiaikatutkija Tuomas Heikkilän kirjoituksia Piispa Henrikistä ja Lallista. Yhteistyössä Naantalin kirjajuhlien kanssa.

MUITA MUSIIKKITILAISUUKSIA
Ke 20.7. klo 18 Yhteislauluhetki Naantalin kirkossa.
To 28.7. klo 13 Kirkkopuisto soi -musiikkihetki Naantalin kirkkopuistossa. Chorus Gratiae esiintyy ja laulattaa yhteislauluja.

NÄYTTELYT NAANTALIN KIRKOSSA JA KIRKONMÄELLÄ
Pyhiinvaelluspolku ”Hiljenny kuvien ja sanojen äärellä”: kymmenen hiljentymispaikkaa syventyä omien mietteiden ja tunteiden äärelle
Vaeltajat -Janette Räikkösen pyhiinvaellusteemainen nukkenäyttely
Leppis Kerttunen ja Monosen perhe seikkailevat -kierros kirkossa ja kirkonmäellä omatoimisesti.

KIRKKOJEN AUKIOLOAJAT MESSUJEN AIKANA
Merimaskun kirkko
keskiviikosta sunnuntaihin klo 12-16

Naantalin kirkko
päivittäin klo 11-18
Vesper-soitto kirkontornista joka kesäilta klo 20

Rymättylän kirkko
maanantaista sunnuntaihin klo 12-16

Velkuan kirkko
päivittäin klo 12-16

KIRKKO-OPASTUKSET
Maksuttomat kirkko-opastukset
keskiviikkoisin ja perjantaisin asuntomessujen ajan
Rymättylän kirkko klo 12.30
Merimaskun kirkko klo 14.00
Naantalin kirkko klo 15.30
Opastus 30min./kirkko. Ei ennakkoilmoittautumista.
Kolmen kirkon kierros: siirtyminen kirkkojen välillä omalla kulkuneuvolla.

HARTAUKSIA
Naantalin kirkossa
Ke 3.8. klo 18 Suvi-illan ehtoollinen.
Ke 10.8. klo 18 Lähimmäisyyden iltahetki.
Su 7.8. klo 15 Kouluun lähtevien siunaaminen.

JUMALANPALVELUKSET
Merimaskun, Naantalin ja Rymättylän kirkoissa sunnuntaisin klo 10.
Poikkeuksena Rymättylän kansanlaulukirkko:
Su 17.7. klo 11 Kansanlaulukirkko Aahollin pihassa, Kirjalan kirkkotie 2, 21140 Rymättylä

OSOITTEITA
Merimaskun kirkko, Paltteentie 10, 21160 Merimasku
Naantalin kirkko, Nunnakatu 1, 21100 Naantali
Naantalin Kirkkopuisto, Maariankatu 3, 21100 Naantali
Rymättylän kirkko, Taipaleentie, 21140 Rymättylä

Hyvä ottaa huomioon pysäköinnistä: Naantalin keskustassa on käytössä parkkikiekko. Suurin osa pysäköintipaikoista on maksullisia. Pysäköintiin kannattaa varata aikaa.